Alcatel 1SE iskustva u odnosu na očekivanja

Vrlo loša iskustva sa telefonom Alcatel 1SE kupljenim u Tehnomanija prodavnici me je navelo da napišem tekst koji će, nadam se, pomoći mnogima koji upravo odlučuju da kupe telefon. Na šta da obrate pažnju da posle ne bi imali problema i osećali se izigrano, sa bačenim novcem.

Na stranu činjenica što su u većini slučajeva prodavci nestručni i ne znaju da objasne ništa konkretni oko proizvoda. Redak je broj prodavaca u prodavnicama tehničke robe koji se stvarno razumeju u svoj posao i koji će vam zaista pružiti pomoć prilikom odabira proizvoda.


Svu elektroniku kupujte online

Naime, kupovanje električnih uređaja u prodavnicama je postalo problematično jer ukoliko uređaj ne radi onako kako ste vi to očekivali na osnovu navedenih specifikacija, postoji verovatnoća da vam neće prihvatiti reklamaciju.

Kvalitet kamere telefona Alcatel 1SE prilikom fotografisanja u mraku uz uključen blic

Kvalitet fotografije (levo) Alcatel 1SE u poređenju sa slabijim modelom (desno) Alcatel 1C

Servisi se vode referentnim uređajem i onim što je proizvođač naveo da se od uređaja očekuje. Konkretno to može da znači da rerna šporeta ne peče kako se očekuje, da zamrzivač ne hladi dobro a da se sve vodi kao da je ispravno jer je proizvođač tako naveo.

Takođe i kada se radi o sitnim kućnim aparatima ili elektronskim uređajima, navodi na specifikacijama mogu da ne odgovaraju onome što na osnovu tih specifikacija očekujemo.

Tako na primer kod mobilnih telefona broj megapiksela naveden na web stranici prodavca, ne garantuje da ćete imati sliku kvaliteta koji očekujete u tom rangu a uređaj bez obzira na loše fotografije neće biti prihvaćen na servisu kao neispravan.


Gde je rešenje?


Rešenje ovog problema se nalazi u Zakonu o zaštiti potrošača koji vas štiti od takvih situacija samo ukoliko ste proizvod naručili online i stigao je na vašu adresu.


Zakon predviđa da je potrošač bio u prilici da kupovinom proizvoda u prodavnici, to jest u fizičkoj lokaciji prodavnice, se uveri u sve upotrebne vrednosti uređaja i samim tim se kupcu uskraćuje pravo da nezadovoljan uređajem zatraži servis ili zamenu ili povrat novca.

Za razliku od kupovine na fizičkoj lokacije prodavnice, kupac koji kupi proizvod putem interneta sajta prodavnice, ima više nego dovoljan rok 15 dana od dana preuzimanja porudžbine, da ukoliko je nezadovoljan uređajem, bez ikakvog navedenog razloga uređaj vrati prodavcu i zatraži zamenu uređaja ili povrat novca.

Prednosti kupovine online su u ovom slučaju očigledne i dok sa jedne strane kupac ne može isprobati telefon u prodavnici, kao što je zvuk javljanje na poziv, niti se uveriti u kvalitet kamere, isprobati slikanje u mraku sa blicem i tako dalje kupac koji je taj isti telefon kupio putem interneta iz iste prodavnice ima dovoljno vremena i mogućnosti da isproba uređaj i da ukoliko mu se učini da uređaj ne odgovara onome što je navedeno na specifikacijama, uređaj vrati a prodavac je dužan da uređaj zameni ili da vrati novac po zahtevu kupca.


Ovaj očigledan nesklad između prava potrošača koji kupuje proizvod u prodavnici i onog koji kupuje proizvod putem interneta je očigledan i nadam se da će uskoro biti ispravljen.


Sasvim je jasno da mnogi prodavci ne dozvoljavaju kupcu čak ni da uključi uređaj u njihovoj prodavnici i uveri se dali uređaj radi (dok televizori rade non stop) a kamoli da kupac zahteva od trgovca da trgovac napravi par fotografija.


Druga stvar koje takođe vredna pomena tiče se mobilnih telefona i njihovih kamera.


Na sajtovima prodavaca kod svakog modela telefona vidimo od jedne do čak nekoliko fotografija mobilnog telefona, nekad je tu i video kako izgleda telefon ali ono što nam je uskraćeno a što spada u najvažnije detalje jesu fotografije koje je taj mobilni telefon napravio.


Retko ko danas kad kupuje mobilni telefon sa kamerom, smatra da kamera nije potrebna i da neće fotografisati sebe, prijatelje ili rodbinu u različitim situacijama na svadbama, veseljima, izletima u prirodi ili na nekom drugom mestu.


Ono što osim u, možda nekim veoma retkim slučajevima, ne vidite na sajtu proizvođača je upravo jeste ono što je neophodno za poređenje kvaliteta a to je fotografija kakvu je napravio uređaj.


Dakle vidimo fotografije uređaja napravljene  profesionalnim fotoaparatima, vidimo video na kome se presijavaju ivice telefona i sve to izgleda vrhunski ali ne vidimo one fotografije i one video snimke koji su napravljeni upravo tim modelom telefona za koji se interesujemo. 


Na osnovu toga ne možemo da znamo da li je fotografija vrhunskog, zadovoljavajućeg kvaliteta ili totalno neupotrebljiva. Zakoni koji se bave zaštitom potrošača bi trebalo da nalože prodavcima da pored fotografija uređaja, na svom web sajtu, u slučaju da se radi o uređajima koji mogu da snimaju se nalaze i fotografije koje je taj uređaj napravio u različitim svetlosnim ambijentima kao i video koji je snimljen putem tog uređaja, test poziva, zvuka i još nekih stvari. Na osnovu toga bi kupac mogao biti siguran šta kupuje i time bi se izbegla nedvosmisleno zabluda u kojoj potrošač može da se nađe.


A zablude potrošača upravo nestaju jer proizvođači ali i trgovci koriste sve mogućnosti da bi prodali uređaje koje u potpunosti ne ispunjavaju navedena očekivanja.


Navodeći se pretpostavkom, da kvalitet kamere određuje broj megapiksela, kupac ne može da zaključi da li kamera dobra ili nije na osnovu tog jednog parametara. Upravo je broj megapiksela jedina pisana informacija na osnovu koga možemo da pretpostavljamo da li je kamera dobra ili nije i da li od uređaja možemo očekivati dobre ili ne tako dobre fotografije.


Promena određenih zakonskih pravila bio u ovom slučaju veoma dobro došla ali dok se to ne dogodi savet za izdegavanje problema jeste kupujte sitne kućne aparate u  online prodavnicama bez obzira da li je u vašem mestu nalazi prodavnica i vratite ih ukoliko niste zadovoljni. 15 dana je dovoljno da budete sigurni da li uređaj ispunjava ili ne ispunjava one specifikacije koje ste pročitali na sajtu.

Коментари