Telenor Banka Iskustva sa otvaranjem računa i korišćenjem usluga banke

Ovde prenosim moja iskustva sa Telenor bankom


Sve je jednostavno i završava se preko weba

Sve što je potrebno da započnete otvaranje računa je da odete na sajt Telenor banke, upišete svoje podatke, email, telefon itd i nakon toga odlazite u Telenor poslovnicu da potpišete ugovor.

Odmah da napomenem, da ako ste korisnik Paypala, otvaranjem računa u ovoj banci, ne možete povući sredstva sa Paypal naloga, jer Telenor banka izdaje mastercard karticu a Paypal zahteva Visa karticu za isplatu sredstava.

U Telenor banci imate opciju izbora broja svog računa, što može da zvuči kao veoma interesantna stvar. Račun isti kao broj mobilnog

Broj vašeg računa će biti kao broj telefona u međunarodnom formatu  pa bi na primer broj tekućeg izgledao ovako 115-00381641234567-87

Iz iskustva - bolje je da je broj računa kraći - na primer Erste banka i druge.


Odlazak u Telenor poslovnicu u Valjevu


Sve što je potrebno je da u Telenor poslovnici potpišete ugovor, neka 3,4 primerka, možda i više.

Nakon toga, radnica je tražila šifru mog korisničkog naloga za Telenor banku 

Šifre ne znam napamet, a iskreno ne vidim razlog zbog kog je šifra korisničkog naloga potrebna radnicima u Telenoru, pa kad sam rekao "ako sistem ne radi bolje da ne otvaram račun ovde", onda je moglo i bez šifre :) 

Usput su mi stizale SMS poruke od Telenor Banke kako nalog ne može da se otvori...

Zatim vam radnik Telenora sa svog računa na vaš račun prebacuje test iznos od 5 dinara i kaže da mu vratite 2-3 dinara ili samo dinar. U prvi mah deluje kao spontano, ali pošto sam to isto pročitao na forumu da se i drugima tako isto desilo, onda je jasno da je to jedna od stvari koje koje nisu slučajne, već planirana komunikacija kako bi se osvojile simpatije korisnika i uticalo na bolji imidž Banke.

Račun u Telenor banci je viševalutni i istovremeno sa otvaranjem dinarskog, dobijate i devizni račun, što može biti korisno.


Otvaranjem računa se završava posao radnika u Telenor poslovnici. 
Oni nisu bankari, obučeni su samo da odrade administrativni deo posla kod sklapanja ugovora i za sve ostalo morate kontaktirati korisničku službu.


Otvaranje računa - besplatno ali 500 dinara za karticu

Troškovi održavanja osnovnog paketa - 0 dinara mesečno, web bankarstvo i besplatna SMS obaveštenja bila su motiv za otvaranje računa u Telenor banci, čisto da se isproba ta varijanta.

Otvaranje računa je navodno besplatno, ali se zapravo plaća 500 dinara. Telenor je prikrio tu stavku a ona se u cenovniku usluga nalazi kao (re)izdavanje kartice.


Ako nakon potpisivanja ugovora niste uplatili 500,00 dinara na novootvoreni račun, možete biti u nedozvoljenom minusu

Zanimljivo je reći da vas nećete biti obavešteni kad će vam stići kartica, pa ako ne gledate poštansko sanduče svaki dan, račun će vam biti u nedozvoljenom minusu tih nekoliko dana koliko je prošlo od momenta slanja kartice do trenutka kad ste uplatili 500 din na svoj račun. Naravno, kamata na minus ide, nije neka ali nije prijatno kad otvorite web aplikaciju i na samom početku već ste u nedozvoljenom minusu :)))


Korišćenje web aplikacije


Web aplikacija Telenor banke vizuelno lepo izgleda. Telenor inače ima veoma lep vizuelni identitet i Telenor Banka nastavlja tu tradiciju.

Uglavnom sve stvari možete da vidite, možete uključiti ili isključiti opciju korišćenja kartice za internet plaćanja, podesiti limite, automatska plaćanja računa i još mnogo toga što vam može biti veoma korisno. Velik broj korisnih alatki, lakoća upotrebe i odličan dizajn web aplikacije Telenor banke su nešto čime će velik broj korisnika sigurno biti oduševljen.

Jedino što je bilo problema sa prikazom lokacija bankomata, što mi nije bio neki problem, u Valjevu ima samo jedan bankomat i to na poslovnici Telenora koja se nalazi u centru grada, a ovde je i ovako sve blizu.


Usluga Plati na Emali - Plati na mobilni

U Telenor banci se ova usluga reklamira kao jedna od super jednostavnih stvari koje možete da iskoristite da lako prebacite novac kome god želite jednostavno je dovoljno da upišete broj mobilnog telefona ili email primaoca i njemu ili njoj će stići obaveštenje kako da podigne novac, bez obzira da li već ima otvoren račun u Telenor banci.

Ovo deluje kao odlična stvar, ali na forumima sam pronašao iskustva korisnika da zapravo onaj kome uplatite novac na mobilni ili email mora da otvori račun u Telenor banci da bi mogao da podigne pare koje ste mu poslali! Tako Telenor banka dobije novog korisnika koji nije imao nameru da otvori račun u Telenor banci, i koji će verovatno isto kao i vi morati da plati obaveznu master karticu 500,00 dinara, potpisuje ugovore i sve ostalo.

Dakle bolja opcija uplate nekom na mobilni je PostNET uputnica, jer se pare mogu podići u svakoj pošti u Srbiji a pošta ima na svakom koraku dok primalac novca treba da ima samo identifikacioni dokument i poruku o prijemu uputnice.


Kad su nastali problemi ?

Prilikom uplate preko kartice u iznosu od nekih 3€ na račun firme OVH od iznosa raspoloživih sredstava se oduzima 3€.

To je OK, ali nakon nekoliko dana, sa računa mi se ponovo skida tih 3€ po istom osnovu koja sad prelaze u rezervisana sredstva.  Krajem meseca tih 3€ se ponovo vraća na račun.

Vodeći se logikom, ako je greška kod 3€ može biti greška i kod 30€ i nakon toga aktiviram opciju da mi stiže email za svaku transakciju koju napravim.

Ista se stvar ponavlja sledeći mesec, i isto tako se sve vraća krajem meseca, da bih u narednom mesecu ipak poslao email korisničkoj službi Telenor banke. Zašto email - zato što mi ostaje dokaz šta su odgovorili.

Dva dana kasnije, odgovor se svodi na objašnjavanju šta su rezervisana sredstva a šta raspoloživa sredstva, tj kako je sve u redu i eto ja nisam znao šta je šta.

Nakon toga poslao sam Korisničkoj službi email u kom im navodim da nisu u pravu, iskopirao sve transakcije koje su mi stizale na email u protekla 2-3 meseca i poslao spisak.

Normalno vreme odgovora na email je 1-2 radna dana, iz Telenor banke nema odgovora 10 dana

Pošto ni nakon 10 dana iz službe za korisnike Telenor banke nije stizao odgovor, jedino logično rešenje je bilo da ugasim račun u Telenor banci.

U Telenor banci je najlakše ugasiti račun

Ovim sam bio prezadovoljan, mislio sam da će biti komplikovano da se ugasi račun, da će vas zvati iz Telenora kao što zovu kad raskidate ugovor za telefon ili internet pa vas pitaju zašto to radite.

U slučaju Telenor banke, neko je baš dobro odradio posao, pa je stvarno jednostavno ugasiti račun - sve odradite preko web aplikacije. Nema pozivanja telefonom, nema gnjavaže, jedino je bitno da ste na nuli.
I po tome je Telenor banka definitivno bolja od drugih banaka u Srbiji.

Izaberete razlog zbog koga gasite račun, upišete broj računa na koji će se prebaciti sredstva sa vašeg računa Telenor banke. Račun ostaje aktivan, čini mi se dva radna dana, i svaka eventualna uplata će biti prosleđena na račun koji ste naveli.

E da, posle 15 dana stiže odgovor od korisničke službe koji se može ukratko opisati izrazom Nismo mi krivi, oni su. OK se to moglo reći i ranije. Inače sa prepaid karticom Erste banke nije bilo takvih problema.

Zaključak

Telenor banka ne nudi ništa što već nije postojalo na našem tržištu, osim što se naznačava da je banka u vlasništvu mobilnog operatera, tj ista firma je vlasnik i jednog i drugog
UPDATE 2017:  Bugarski investicioni fond River Stiks Kapital preuzeo 85 odsto vlasništva Telenor banke,
po meni jedinstveno je samo to što Telenor banka posluje u okviru Telenor grupe.

Inače vlasnici banaka, telekomunikacionih kompanija, klubova i bilo koje druge veće firme su ispreplitani tako da je svako vlasnik svega.


U Srbiji najpre direktnom komunikacijom možete da rešite problem. 
Zato je juš uvek korisnija banka koja ima fizičku poslovnicu u svakom gradu, makar do nje otišli jednom u dve godine.

Za iole ozbiljnije stvari bolje je otvoriti račun u nekoj banci, koja duže vremena posluje u Srbiji i koja ima poslovnice po svim gradovima, jer je u Srbiji i dalje lakše dobiti informaciju u direktnoj komunikaciji sa radnikom na šalteru banke.
To isto važi i za sve mobilne operatere koji posluju u Srbiji i veliku većinu drugih firmi sa velikim brojem klijenata. Ko je imao priliku da sa njima komunicira putem telefona ili email-a znaće o čemu pričam.

Telenor Banka je otvorena u Pakistanu i u Srbiji. U dve slabo razvijene zemlje gde postoji slaba zaštita kupaca od strane države.
Ovde sve nekako deluje kao da još nije završeno, testirano, spremno za upotrebu. Ili kao da mali broj radnika radi u Telenor banci pa ne mogu da postignu da završe sve poslove...

Stiče se utisak da smo mi iz Srbije, dobra grupa za testiranje svake vrste proizvoda i usluga, dok ti proizvodi i usluge ne dođu u fazu da se mogu ponuditi i razvijenim zemljama.

Naravno to je samo jedna pretpostavka, i sigurno nije jedini razlog za otvaranje Telenor banke u Srbiji.



http://arhiva.elitesecurity.org/t478979-Pocela-sa-radom-prva-mobilna-banka-Srbiji






Коментари

  1. Šteta što ovo iskustvo nisam pročitala pre avgusta kada su me u telenoru na brzaka i praktično na prevaru obradili da otvorim račun, a ja sam otišla da produžim post paid paket. Rekli su mi da je račun potpuno besplatan i napričali mnoge druge lepe priče. Kako sam samo bila naivna.
    Obećana "besplatna kartica " mi nije stizala i ja sam potpuno zaboravila za telenor banku, sve dok mi jednog dana nije stigla poruka da sam prijavljena kreditnom birou zbog kašnjenja uplate za obećanu "besplatnu karticu" koja mi pri tome nije ni stigla do dana današnjeg. Kartica košta 500 dinara, ali sam ja zbog zatezne kamate dužna 536 dinara. Ljubazna operaterka mi je objasnila da su oni karticu prosledili pošti i da se tu završava njihova odgoovornost je oni ne mogu da kontrolišu poštu.
    To znači da poštu moram da kontrolišem ja. Prvo sam se ulogovala na aplikaciju telenor banke (za šta su mi uvek potrebni privremena šifra i korisničko ime koje uvek promenim u trajne, ali iz nekog razloga sledeći put ne mogu da se ulogujem na trajne podatke nego ponovo tražim privremene i tako u krug...) Od moje potpune adrese iz lične karte ostao je samo naziv grada i kućni broj (nazivu ulice ni traga ni glasa). Nazovem ponovo call centar i pitam kako bi oni pronašli čoveka na adresi Tutin 007. Objasnim da ne moraju da kontrolišu poštu, već je sasvim dovoljno da ispravno prepišu adresu iz lične karte ili daju klijentu da popuni formular.
    Sada mi jedino preostaje da platim "besplatnu karticu" i zateznu kamatu na dug za "besplatnu karticu" i zatvorim račun. Koliko sam mogla da vidim, telenor banka ne nudi ništa novo u odnosu na ono što nudi banka intesa u kojoj imam račun skoro deset godina.
    Moja poruka svima glasi: Što se tiče telenor banke - pamet u glavu i širom otvoreno oči, po mogućstvu sa sobom povesti pravnika i diplomiranog ekonomistu smer bankarstvo. A, možda je lakše zaobići ovu banku.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Imam potpuno suprotna iskustva sa Telenor bankom. Od početka sve funkcioniše bez problema i što je najvažnije bez bespotrebnih odlazaka na šaltere, objašnjavanje sa šalterušama i gledanje od strane istih kao da im pričaš na kineskom. Što se tiče otvaranja računa i troška od 500 dinara, treba naravno dobro otvoriti oči kad se isti otvara i proučiti nekoliko puta sve stavke da ne bi došlo do sličnih situacija. Postoje dve opcije kod otvaranja računa od kojih je jedna ova sa jednokratnim plaćanjem kartice od 500 dinara ali bez plaćanja za mesečno održavanje (300 din.) Ako se odlučite za PROGRESIV paket onda tih 500 dinara za karticu nema kao ni provizija za plaćanje računa (25 din.). U svakom slučaju su provizije najmanje ako se neko odluči za tu varijantu jer prva sledeća najniža je 45 din. u Pošti dok druge banke bukvalno deru (Komercijalna uzima 80 a kod nekih ide i preko 100 za najobičniju uplatu). Jedino što stoji je da nahvatavaju za otvaranje računa kada se uđe u Telenor prodavnice jer naravno od toga imaju bonuse i ne ispričaju ti sve opcije nego naravno onu koja je najlepša da se čuje (skoro svi padaju kad čuju da je nešto BESPLATNO). Pošto živimo u prevarantskoj zemlji ipak se ne treba zaletati dok se sve dobro ne ispita a posebno kad su banke u pitanju. Imam kao i vi online banking iz Intesa banke ali za devizne uplate moram da idem na šalter i uplaćujem novac što je poprilično gubljenje vremena jer su ogromne gužve (osim pred sam kraj radnog vremena). Kod Telenora je to vrlo elegantno rešeno cash-in bankomatima koje jedini imaju u zemlji i uplatu novca završavam za par minuta. Od mene sve pohvale za ovih godinu ipo koliko sam njihov korisnik, ipak su što se tiče usluge za korak ispred ostalih.

      Избриши
    2. ovaj deo:
      "Kod Telenora je to vrlo elegantno rešeno cash-in bankomatima koje jedini imaju u zemlji..." - ovo nije istina.

      Cash-in bankomate ima jos Procredit banka - za njih znam sigurno, a verujem da ih imaju i druge banke u zemlji Srbiji.

      Избриши

Постави коментар